Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürütülen çalışmaların
değerlendirildiği toplantı İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’nin başkanlığında 81
il valisinin katılımıyla video konferans sistemi üzerinden yapıldı. Çiftçi, doğal
yaşam alanlarının yapım süreçleri ile sokaktaki sahipsiz hayvanların bu
alanlara taşınmasına yönelik yürütülen çalışmalardaki son durum ve illerdeki
uygulamalara ilişkin bilgi aldı.
“TÜM CANLILARIN YAŞAM HAKKI İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Toplantının ardından değerlendirme yapan Bakan Çiftçi, “Hayvanları
Koruma Kanunu kapsamında, Valilerimizle Video Konferans Sistemi üzerinden
gerçekleştirdiğimiz Güvenlik Toplantısı'nda yürütülen çalışmaları
değerlendirdik. Doğal yaşam alanlarının yapım süreçleri ile sokaktaki sahipsiz
hayvanların bu alanlara taşınmasına yönelik yürütülen çalışmalardaki son durumu
ele alarak, illerimizdeki uygulamalara ilişkin valilerimizden bilgi aldık. Hedefimiz;
sahipsiz hayvanları sokağın insafına terk etmeden, doğal yaşam alanlarında
barınma ve gıdaya erişim sıkıntısı yaşamayacakları, veteriner hekimlerimizin
gözetiminde sağlıklı ve güvenli bir yaşamla buluşturmaktır. Aziz milletimizin
huzuru, şehirlerimizin güvenliği ve tüm canlıların yaşam hakkı için
kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.