Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar, AFAD
Başkanı Ali Hamza Pehlivan’ı ziyaret etti. Heyetler arası yapılan görüşmelerde,
AFAD Afet Yönetimi Merkezi Daire Başkanı Abdullah Özçelik, heyete Afet Yönetim
Merkezini tanıtarak Başkanlığın kullandığı teknolojik altyapı konusunda
bilgiler verdi.
NYAMTAİSHİR: YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNE GİRDİK
Gerçekleştirilen görüşmede, Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir,
Moğolistan'ın afet yönetimi alanında yeniden yapılanma sürecine girdiğini,
mevcut kurumsal yapılarının günün şartlarına uygun ve modern bir yapıya
kavuşturulması için çalıştıklarını, insan kaynağı ve teknolojik altyapılarını
geliştirmek istediklerini, bu anlamda da Türkiye'nin ve AFAD Başkanlığının
sahip olduğu deneyimlerden istifade etmek istediklerini ifade etti.
“ÖNEMLİ BİR TECRÜBEYE SAHİP”
AFAD Başkanı Pehlivan ise AFAD’ın 2009 yılında kurulduğunu,
bu tarihten itibaren önemli bir anlayış değişikliğine gidilerek, kriz yönetimi
anlayışından, risk yönetimi anlayışına geçildiğine dikkat çekti. Pehlivan, AFAD’ın
afet yönetiminin tüm aşamaları ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde önemli
bir tecrübeye sahip olduğunu, bu tecrübeyi dost ve kardeş Moğolistan ile
paylaşmaya hazır olduklarını ifade etti.
“TECRÜBELERİMİZİ PAYLAŞMAYA HAZIRIZ”
Pehlivan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Milli Teknoloji Hamlesi'nin başlatıldığını, bu çerçevede AFAD olarak, arama kurtarma ekipmanları, KBRN malzemeleri ve kesintisiz haberleşme sistemleri başta olmak üzere, afet ve acil durumlarda ihtiyaç duyulan her türlü malzeme ve ekipmanın yerlileştirilmesini önceliklendirdiklerini ve bu alandaki tecrübelerini de paylaşmaya hazır olduklarını ifade etti.