Adana Valiliği tarafından paylaşılan bilgilere göre; kenti güney ve güneydoğu aksındaki stratejik şehirlere bağlayacak olan yüksek standartlı demiryolu projesi ve şehir içi trafiği rahatlatacak köprü çalışmaları mercek altına alındı. Vali Mustafa Yavuz başkanlığında düzenlenen üst düzey toplantıda, projelerin sahada ulaştığı son aşamalar ve inşaat süreçleri tek tek ele alındı.
BÖLGESEL KALKINMAYA HIZLI TREN İVMESİ
Toplantıda öne çıkan en önemli gündem maddelerinden biri, yapımı aralıksız devam eden Hızlı Tren Projesi ve buna entegre olarak inşa edilen Hızlı Tren Gar Projesi oldu. Adana'yı lojistik ve ulaşım anlamında bir üst lige taşıyacak projelerin, hem kent içi trafiğe hem de bölgeler arası ticarete büyük katkı sunması hedefleniyor.
Ayrıca şehir içi ulaşım ağının en kritik halkalarından biri olan Kasım Gülek Köprüsü inşaatındaki son teknik gelişmeler ve yürütülen çalışmalar da toplantıda detaylıca sunuldu.
VALİ YAVUZ: "ADANA'YI KOMŞU İLLERE YÜKSEK STANDARTLA BAĞLIYORUZ"
Ziyaret ve incelemelerin ardından projenin geleceğine dair önemli açıklamalarda bulunan Adana Valisi Mustafa Yavuz, yatırımların şehre katacağı değeri şu sözlerle ifade etti:
"Yapım çalışmaları aralıksız devam eden proje; Adana’mızı Mersin, Osmaniye ve Gaziantep’e yüksek standartlı demiryolu ağıyla bağlayarak ulaşımda yeni bir dönemin kapılarını aralayacaktır. Şehrimizin geleceğine değer katan her projeyi yakından takip ve koordine etmeye, Adana’mızın kalkınma yolculuğuna katkı sunmaya devam edeceğiz."