Valilik tarafından yayınlanan genel emir doğrultusunda anız
yakılmasının yasak olduğunu sık sık hatırlatan Vali Şıldak, kamu kurumları,
yerel yönetimler, müftülükler, jandarma ve tarım teşkilatını sürece aktif
şekilde dahil ederek, farkındalık ve denetim çalışmalarını yoğunlaştırdı.
CUMA NAMAZLARINDAN SONRA BİLGİLENDİRME YAPILACAK
Vali Şıldak’ın talimatları doğrultusunda, anız yakmanın yol
açtığı çevresel, ekonomik ve sosyal zararlar konusunda vatandaşların
bilinçlendirilmesi amacıyla çeşitli duyurular hazırlanarak sahada uygulanmaya
başlandı. Bu kapsamda, il genelindeki camilerde üç hafta boyunca cuma
namazlarında vatandaşlara yönelik bilgilendirme duyurularının okunması istendi.
Öte yandan belediyelerin ses yayın sistemleri aracılığıyla anız yakılmasının
yasak olduğuna ilişkin duyuruların belirli saatlerde halka ilan edilmesi
sağlanırken, uygulamanın ikinci bir emre kadar sürdürülmesi kararlaştırıldı.
Ayrıca camilerde öğle ve ikindi ezanlarının ardından da vatandaşlara
bilgilendirme duyuruları yapılacak.
JANDARMA DAHA ETKİN GÖREV YAPACAK
Vali Şıldak, kaymakamlara gönderdiği talimatlarda jandarma
ekiplerinin anız yangınlarının önlenmesi, çıkan yangınlara hızlı müdahale
edilmesi ve sorumlular hakkında gerekli işlemlerin yapılması konusunda daha
etkin görev üstlenmesini istedi. Tarım teşkilatı da çiftçilerin
bilgilendirilmesi, risklerin anlatılması ve sahadaki tespit çalışmalarının
yürütülmesi amacıyla görevlendirildi. Anız yangınlarına karşı yürütülen
mücadele kapsamında hazırlanan afişler de kamu kurumları başta olmak üzere
vatandaşların yoğun olarak bulunduğu alanlarda görünür şekilde asılacak.
EKONOMİK KAYIPLARA YOL AÇIYOR
Hazırlanan duyuru, ilan ve afişlerde; hasat sonrası yakılan
anızların toprağın verimliliğini olumsuz etkilediği, çevreye zarar verdiği ve
zaman zaman kontrol dışına çıkarak ekili tarım arazilerinin, yerleşim
yerlerinin, ahırların ve diğer yaşam alanlarının zarar görmesine neden olduğu
vurgulandı. Özellikle yaz aylarında meydana gelen yangınların ciddi ekonomik
kayıplara yol açtığına dikkat çekildi.
Vali Hasan Şıldak’ın öncülüğünde sürdürülen çalışmalarla,
anız yangınlarının önüne geçilmesi, tarımsal üretimin korunması ve
vatandaşların can ve mal güvenliğinin sağlanması hedefleniyor. Vali Şıldak, tüm
çiftçileri ve vatandaşları anız yakmama konusunda duyarlı olmaya ve alınan
tedbirlere titizlikle uymaya davet etti.