BİGEP ile Şanlıurfa’nın eğitim karnesinde iyileşme sağlandı

Şanlıurfa'da eğitimde devamsızlıkla mücadele kapsamında yürütülen çalışmaların güzel sonuçları verdiğini belirten Vali Hasan Şıldak, BİGEP kapsamında eğitim yılı başında 50 bine yaklaşan sürekli devamsız öğrenci sayısının 16 bine düştüğünü açıkladı.


Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, 2025-2026 eğitim öğretim yılına ilişkin Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Vali Şıldak, Şanlıurfa’da 38 bin kişilik eğitim kadrosu ile 700 binin üzerinde öğrenciye yönelik uygulanan eğitim projesinin 2025-2026 eğitim öğretim yılına ilişkin sonuçlarının önem taşıdığını belirtti.


“BİN 403 VELİYE İDARİ YAPTIRIM UYGULANDI”

Eğitim kadrosunun 2 bin 500 okulda büyük bir özveri ile hayata geçirdiği bu kapsamlı projenin hedefinin, kentte eğitimin temel sorunlarını çözerek standartlarını yükseltmek olduğunu ifade eden Vali Şıldak, “Bu proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin Şanlıurfa’daki etkili bir uygulamasıdır. İlkokul ve ortaokullarda devamsızlık sorunu en önemli zayıf noktalarımızdan birini oluştururken eğitim yılı başında 50 bine yakın olan sürekli devamsız öğrenci sayımızın 16 bine kadar düşürülmesi sağlandı. Ayrıca öğrencilerin devamını sağlamak için örnek bir uygulama olarak ilk defa bin 403 veliye 222 sayılı kanuna göre idari yaptırım uygulandı” diye konuştu.


“OKUL ÖNCESİ OKULLAŞMA DÜZEYİ YÜZDE 84 SEVİYESİNE ULAŞTIRILDI”

Vali Şıldak, “Şanlıurfa’da eğitim alanındaki göstergelerin birçoğunu olumsuz olarak etkileyen eksikliklerin başında yer alan ilkokul birinci sınıflarda okuma yazma düzeyinin istenilen seviyeye ulaşamamasıdır. Öğrenciler birinci sınıfta okuma yazma becerilerini geliştiremediği için ilerleyen sınıflarda da öğrenme güçlüğü yaşamakta ve bu sorun bütün eğitim hayatları boyunca etkisini sürdürmektedir. Yürütülen çalışmalarla 2 yıl önce 17 bin birinci sınıf öğrencisi yetersiz durumdayken bu rakam 7 bine düşürüldü. Ara sınıflarda da öğrencilerin okuma yazma seviyelerini geliştirmek için yoğun kurs programları düzenlendi. 3 yıl boyunca çok sayıda öğrencinin eksiklikleri giderilerek okuma yazma becerileri geliştirildi. İl olarak istenilen noktada olamadığımız okul öncesi okullaşma düzeyi konusunda da etkili çalışmalar ortaya konularak yüzde 70 olan okullaşma oranımız 3 yıl sonunda yüzde 84 seviyesine ulaştırıldı” ifadelerini kullandı.