Adıyaman’da bin keklik doğaya salındı, Vali Küçük avcıları uyardı:
Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, kene ve süne gibi zararlılarla biyolojik mücadeleye destek olmak, doğal dengeyi korumak ve yaban hayatını güçlendirmek amacıyla bin kekliğin doğaya salındığını belirtti. Avcılara uyaran Vali Küçük, “Doğal yaşama bırakılan kekliklerin avlanmaması gerekiyor. Bu kurala aykırı davranan kişiler hakkında gerekli yaptırımlar uygulanacak” dedi....

Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından
yürütülen çalışma kapsamında, merkez köyler ile Sincik ve Gölbaşı ilçelerinde
belirlenen 5 farklı noktada toplam bin adet keklik doğal yaşam alanlarıyla
buluşturuldu.

“EKOSİSTEME KATKI SAĞLAYACAK”
Programa katılan Vali Abdullah Küçük, doğaya salınan
kekliklerin ekosistemin korunmasına önemli katkı sağlayacağını belirterek,
“Doğaya salınan keklikler özellikle yaprak bitleri, böcek larvaları ve tarımsal
üretime zarar veren diğer omurgasızlarla beslenerek bu canlıların
popülasyonlarının doğal yollarla kontrol altında tutulmasına katkı sağlayacak.
Böylece hem doğal yaşamın korunmasına hem de tarımsal verimliliğin
desteklenmesine önemli ölçüde katkı sunulacak. Bugün ilimizin 5 farklı
noktasında doğayla buluşturduğumuz bin kekliğin, Adıyaman’ımızın doğal
zenginliğine, biyolojik çeşitliliğine ve ekolojik dengesine önemli katkılar
sağlayacağına inanıyor, gerçekleştirilen bu çalışmanın ilimize, doğamıza ve
geleceğimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Avcılara da uyarılarda bulunan Vali Küçük, doğal yaşama
bırakılan kekliklerin avlanmaması gerektiğini vurgulayarak, bu kurala aykırı
davranan kişiler hakkında gerekli yaptırımların uygulanacağını ifade etti.
Kaynak:

HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.