Vali Masatlı: "Aşure gibi aynı kazanda buluşuyoruz"
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, Muharrem ayı ve Aşure Günü münasebetiyle asırların felaketinin ardından yeniden ihya edilen tarihi Habib-i Neccar Camii’nde vatandaşlarla bir araya geldi. Anlamlı buluşmada birlik mesajı veren Vali Masatlı, "Büyük hasar alan bu mübarek mekânın yeniden ihya edilmesiyle birlikte şehrimiz de birlik, beraberlik ve dayanışma ruhuyla ayağa kalkmaktadır" dedi....
Hatay Valiliği tarafından paylaşılan bilgilere göre; asırlardır gönüllere huzur veren ve Anadolu’nun ilk camisi olma özelliğini taşıyan tarihi Habib-i Neccar Camii, Muharrem ayının manevi atmosferinde anlamlı bir programa ev sahipliği yaptı. Vakıflar Bölge Müdürlüğü koordinesinde hazırlanan aşureler, cami cemaati ve Hataylı vatandaşlara ikram edildi. Aşure dağıtımının ardından vatandaşlarla yakından ilgilenerek uzun süre sohbet eden Hatay Valisi Mustafa Masatlı, hemşehrilerinin talep, öneri ve görüşlerini birinci ağızdan dinledi.
AŞURE BİRLİK VE BERABERLİĞİN SİMGESİDİR
Muharrem ayının sabrın, kardeşliğin, paylaşmanın ve gönüllerin birbirine yaklaştığı müstesna bir zaman dilimi olduğunu ifade eden Vali Mustafa Masatlı, günün anlam ve önemine dair yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi:
“Muharrem ayı münasebetiyle vatandaşlarımızla bir araya geldik. Aşure; farklı lezzetlerin aynı kazanda buluşarak birlik, beraberlik ve dayanışmayı simgelemesidir. Bizler de bugün vatandaşlarımızla aşuremizi paylaşarak bu kardeşlik iklimini hep birlikte yaşatıyoruz.”
DEPREMİN ARDINDAN İHYA EDİLEN CAMİDE ANLAMLI BULUŞMA
"Asrın Felaketi" olarak nitelendirilen 6 Şubat ve devamındaki yıkıcı depremlerin ardından restorasyon ve ihya süreçleriyle yeniden ayağa kalkan tarihi Habib-i Neccar Camii’nin taşıdığı manevi anlamın çok kıymetli olduğunu vurgulayan Vali Masatlı, şehrin küllerinden doğuşuna dikkat çekti. Vali Masatlı, "Bir zamanlar büyük hasar alan bu mübarek mekânın yeniden ihya edilmesiyle birlikte şehrimiz de birlik, beraberlik ve dayanışma ruhuyla ayağa kalkmaktadır. 6 Şubat’ta olduğu gibi bugün de kardeşlik iklimimizi hep birlikte yaşatıyoruz" diyerek Hatay halkının dayanışma gücüne vurgu yaptı.
Konuşmasının sonunda Muharrem ayının başta Hatay olmak üzere Türkiye’ye, aziz millete ve tüm İslam âlemine huzur, bereket ve hayırlar getirmesini temenni eden Vali Masatlı, ikram programına katkı sunan kurumlara teşekkür etti. Program, vatandaşlarla çekilen hatıra fotoğraflarının ardından sona erdi.
Kaynak:

HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.